طرح کارت‎های اعتباری از راهکارهای تحریک تقاضا بود

Kart_Etebari

سرویس خبری اتحادیه صنف ماشین های دوخت و بافت تهران

 


IMG_5081

در همایش روسای اتحادیه‎های صنفی اتاق اصناف تهران مهندس خسروتاج، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح کارت‏ اعتباری از راهکارهای تحریک تقاضا بود که می‌تواند فضای تقاضا در کشور را تسریع کند.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: آمار تولید نسبت به سال گذشته نگران‌کننده و وضعیت رکودی موجب شده بود که بعضا فراوانی محصول و عدم پویایی در بازار را شاهد باشیم ؛ لذا طرح کارت‌های اعتباری یکی از راهکارهایی بود که می‌توانست در این زمینه راهگشا باشد در واقع این بحث ریشه در مشکلات واحدهای تولیدی داشت که دولت را بر آن داشت تا تحرکی در بخش تولید به وجود آورد.

خسروتاج با اعلام اینکه سقف کارت اعتباری ۶ میلیون مصوب شده، افزود: در رابطه با جامعه هدف بحث‎های بسیاری شد و اولویت اول به زوج‎ها اختصاص یافت.

وی افزود: اگر میانگین کارت‎های اعتباری ۷ میلیون تومان باشد یک جمعیت ۶۰۰ هزار نفری را باید پوشش دهد.

IMG_4113

خسرو تاج در ارتباط با فروش بهاره اصناف گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت موافق برگزاری فروش بهاره نیست بلکه بهتر است فروش بهاره از طریق اصناف در قالب فروش فوق‏العاده انجام گیرد.

وی همچنین به موضوع اصلاح ساختار تشکیل اتحادیه‏ها اشاره کرد و گفت: اتحادیه‏ها بخصوص در بخش پوشاک و مواد غذایی موازی کاری دارند؛ لذا اگر در جهت ادغام اتحادیه‎های پیش برویم، رویه درستی است. بنابراین برنامه کمیسیون نظارت این است که در بخش تشکل ها اصلاحاتی انجام گیرد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود به بحث صنوف مزاحم و آلاینده اشاره نمود و بیان کرد: بایستی صنوف مزاحم و آلاینده از شهر خارج شوند و در این راستا با وزارت راه و شهرسازی رایزنی‏هایی داشته‏ایم. باید شهرک‎های صنعتی بسترهای لازم برای این کار را فراهم کنند تا اصناف آلاینده در مکان‏های مناسب استقرار یابند.

وی همچنین در رابطه با فروشگاه‎های زنجیره ای گفت: چه بخواهیم و چه نخواهیم به سمتی می‏رویم که مردم به فروشگاه‏هایی مراجعه می‏کنند که کالاهای‎شان را با تخفیف در اختیار مصرف‎کننده قرار می‎دهند در نتیجه فروشگاه های زنجیره ای گسترش می‌یابد و نظام توزیع کشور به این سمت حرکت می کند.

وی تاکید کرد:کاهش هزینه ها اصناف را وادار کرده به سمت اصلاح ساختار حرکت کنند و روسای اتحادیه ها بایداصلاح شبکه های توزیع را مورد توجه قرار دهند.

خسروتاج افزود: بین ۵ تا ۷ درجه فروشگاه های زنجیره ای داریم به دنبال سهم ۲۰ درصدی برای گسترش فروشگاه های بزرگ هستیم.

خسرو تاج موضوع شفاف سازی در نظام درآمدی و صندوق های مکانیزه فروش مورد توجه قرار داد و گفت: این مقوله مورد توجه وزارتخانه است و در تدارک هستیم هر سال با رشد ۲۰ درصدی صندوق های فروش در واحدهای صنفی نصب شود و طبق چشم انداز طی سال های آتی باید تمام واحدها مجهز به صندوق فروش شوند به دنبال حل دغدغه های مالیاتی اصناف هم هستیم.

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *